Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
January 25, 2006
Image Size
454 KB
Resolution
1000×708
Thumb

Stats

Views
6,835
Favourites
171 (who?)
Comments
58
Downloads
121
×
Case "Closed" by TeddiUrsa Case "Closed" by TeddiUrsa
Since Masato appeared in Pokemon I thought that he looks like Conan Edogawa from Detective Conan/Case Closed.

Well, here is a "sort-of" crossover:

Detective Masato

Is it a coincidence that Satoshi´s battling skill increased after Masato joined the group? I guess not ^^
Add a Comment:
 
:iconlariolario54321:
LarioLario54321 Featured By Owner Aug 23, 2014
THERE'S A CHARACTER NAMED DOYLE WHO ACTUALLY LOOKS LIKE A BLUE-HAIRED CONAN EDOGAWA!!!!!!!!!!!!
Reply
:iconcreepypastajoe:
Creepypastajoe Featured By Owner Aug 11, 2014  Student General Artist
i knew it
Reply
:iconerikatheraindeer:
erikatheraindeer Featured By Owner Jul 21, 2013
And to think that Max and Conan are technically the same age...
Reply
:iconlienid:
lienid Featured By Owner May 9, 2013
JUSR PERFECT!
Reply
:iconcartoonhero777:
CartoonHero777 Featured By Owner Feb 11, 2013
Oh wow, this is a riot; love both shows and love the concept and you're right, Max does kind of look like Conan in a way, I love this, so funny. XD Great work dude.
Reply
:iconvampirecutie94:
VampireCutie94 Featured By Owner Nov 4, 2012  Hobbyist Digital Artist
XDDDDDD BEST CROSS OVER EVER!!!!
Reply
:iconnegaishipping-king:
Negaishipping-King Featured By Owner Aug 21, 2012
ah ha ha ha very funny :)
Reply
:iconzeldathefox:
Zeldathefox Featured By Owner Jul 24, 2012  Hobbyist Digital Artist
True. Ash is a dumbass kid who never gets older xD
Reply
:iconsparkmaster37:
SparkMaster37 Featured By Owner May 3, 2012  Hobbyist Digital Artist
I remember catching a glimpse of Case Closed as a kid, and I thought Conan looked a little like Max.
Reply
:icongarciarael:
garciarael Featured By Owner Apr 20, 2012
I dunno what to say about this. Personally, I prefer Ash having selective competence.
Reply
:iconchibi-mushroom:
chibi-mushroom Featured By Owner Nov 3, 2011  Hobbyist General Artist
nice.
Reply
:iconrouthich:
Routhich Featured By Owner Aug 6, 2011
you rases a good point, i mean ash/satoshi is a natural blockhead.
Reply
:icondeath-punch2:
Death-Punch2 Featured By Owner Jul 24, 2011
What?! Conan is the REAL Poke'mon expert? Damn you Ash! I thought you were the real deal! XD
Reply
:iconviogreen77:
VioGreen77 Featured By Owner Jul 14, 2011
XD, I love the concept and Case Closed reference. ^^
Reply
:iconskixzer:
Skixzer Featured By Owner Jun 30, 2011  Student Digital Artist
Oh wow...
Reply
:iconweredrago2:
weredrago2 Featured By Owner Jun 28, 2011
This is just amazing. My two favorite things, ironic how close they are...
Reply
:icondoinktonberry:
doinktonberry Featured By Owner Jan 10, 2011
Nice
Reply
:iconflutterskies:
flutterskies Featured By Owner Nov 17, 2010  Hobbyist General Artist
I SAW THIS AND I WAS LIKE FUCK THIS IS AMAZING
Reply
:iconharry-potter-10:
harry-potter-10 Featured By Owner Nov 6, 2010
this is soooo funny! The funnier thing is that i was watching poke'mon today!.... with my younger brother
Reply
:iconzuocichaz:
ZuociChaz Featured By Owner Oct 23, 2010
I shoulda known! ...Haha awesome job!
Reply
:iconmanadarkmagiciangirl:
YOU JUST MADE MY CENTURY XD! Not my day...MY CENTURY! :lol:
Reply
:iconcupcake51:
cupcake51 Featured By Owner Jun 14, 2010
ha ha thats funny he does look like conan
Reply
:iconnew-ph:
New-ph Featured By Owner Jun 9, 2010  Hobbyist Filmographer
That would explaine everything. No way Ash was smart enough to win a battle alone.
Reply
:iconyuzi-13:
yuzi-13 Featured By Owner May 22, 2010   Writer
lol
Reply
:iconcopy1cat:
copy1cat Featured By Owner Mar 13, 2010  Hobbyist General Artist
i love case closed and pokemon now they've finally collided THIS...IS...AWESOME...
Reply
:iconchecker-bee:
Checker-Bee Featured By Owner Feb 25, 2010  Hobbyist General Artist
Ha ha ha! that is epic hilarious!!! I love it!
Reply
:iconwhalesrock6:
whalesrock6 Featured By Owner Jan 16, 2010
omg!
now that i look at this i so agree!
Reply
:iconnervousnakednewt:
nervousnakednewt Featured By Owner Nov 26, 2009
that is really cool:D
Reply
:iconsakurablossomneko:
SakuraBlossomNeko Featured By Owner Oct 26, 2009
lol cute
Reply
:iconphantommuse:
PhantomMuse Featured By Owner Aug 9, 2009
Ahahaha!
Reply
:iconpokeman122:
pokeman122 Featured By Owner Jun 25, 2009
Hmm........ interesting..... If thats the case, heres who-who (My Guess)

Max- Conan (??? for Jimmy)
Ash- Richard Moore
Brock- Inspector Maguire
??? -Rachel

It has blanks
Reply
:iconkazekaze333:
KaZeKaZe333 Featured By Owner May 12, 2009
lol never thought of it that way O.O good job! ^^)
Reply
:iconikutohaseatenme:
Ikutohaseatenme Featured By Owner Apr 9, 2009
Amazing XD
Reply
:icongoldengoomba900:
GoldenGoomba900 Featured By Owner Mar 19, 2009
Wow. Just. Wow.
Reply
:iconanimepanda94:
animepanda94 Featured By Owner May 17, 2008  Student Digital Artist
XDDD I lol'd
Reply
:iconkillseal:
killseal Featured By Owner May 17, 2008
YES! I see some resemblence between to two!
Reply
:iconwobbuffet202:
Wobbuffet202 Featured By Owner Feb 15, 2008
This is soooo funny!! I can't hoild off my laugther any longer!! WHAHahahaha!!
Reply
:iconmuyokoichigo:
MuyokoIchigo Featured By Owner Feb 6, 2008
I KNEW IT!
Reply
:iconkullore34:
kullore34 Featured By Owner Jan 20, 2008
How does he throw throw the poke balls, though?
Reply
:iconshadow51090:
shadow51090 Featured By Owner Aug 9, 2007  Student Traditional Artist
ROFL ROFL
OMG!!!!!!!! He does look like ahahahahaahahahahahahahahahahahaa
Reply
:iconneverlove:
neverlove Featured By Owner Jul 31, 2007
This is UNREASONABLY funny. xD
Reply
:icon199219931994:
199219931994 Featured By Owner Jul 4, 2007
LOL!!!!!i see it!!! HAHAHAH.!!!!Wait......No i don't.....What do u see? cuz i sure dont see Conan.....
Reply
:icon199219931994:
199219931994 Featured By Owner Jul 4, 2007
LOL!!!!!i see it!!! HAHAHAH.!!!!Wait......No i don't.....What do u see? cuz i sure dont see Conan.....
Reply
:iconblackflower278:
BlackFlower278 Featured By Owner Jun 30, 2007
How did he stun Satoshi? Conan used a stun watch on his so called uncle. But... how did Masato stun Ash? lol... this is a good crossover.
Reply
:iconabilityacquirer:
AbilityAcquirer Featured By Owner Jun 21, 2007
So true.
Reply
:iconsupeerme2007:
supeerme2007 Featured By Owner Apr 30, 2007
it looks like Max tonuge is tied up...
Reply
:icongodskid:
GodsKid Featured By Owner Feb 7, 2007
*falls over laughing* Awesome xP
Reply
:iconanimethorn:
AnimeThorn Featured By Owner Jan 21, 2007
rofl! :rofl: makes sense!
Reply
:iconcaat:
caat Featured By Owner Nov 12, 2006  Professional Filmographer
:giggle: I'm so tempted to do a parody now...
Reply
:iconbonnybanshey:
bonnybanshey Featured By Owner Nov 8, 2006   Artist
OMG HOW COULD I NOT SEE MAX IS CONNAN
Reply
Add a Comment: